onsdag 19. juni 2013

Fulle kurver


Etter mange år med strikking, hekling osv. er det etterhvert blitt ganske så mye restegarn.
En snutt, et helt eller et halvt nøste igjen.
 Og hva skal en finne på med dette?
Selvfølgelig, hvis det er et heilt nøste igjen kan en jo strikke et par sokker, men hva med resten?
Det begynner å ta opp endel plass. Fiskeren blir halvgal.
 Han skulle bare visst at det finnes mer enn det han kan se :)
 Men nå er jeg begynt på den store oppryddning, eller oppstrikking ?


Jeg valgte ut bomullsgarn i gult, grønt og hvitt.


Og jeg bestemte meg for å hekle et teppe til lille.
Med 9 farger og det som etterhvert er blitt til endel lapper.
Så får vi se hvor langt jeg kommer med de restene jeg har igjen. 

Det jobbes ikke iherdig,
men det er et greit lite prosjekt mellom andre prosjekter.


Hva gjør du med restegarnet?


2 kommentarer:

  1. Så flink du er Agnete!! Så til sommeren må du vise meg hvordan jeg lager disse lappene. Jeg har kontroll på "vanlige" heklelapper, men disse så morsommere ut. Jeg stiller med friskt mot, garn, heklenål og kaffe på termos:)Lise

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe - er det ikke sommeren nå? De er morsomme og kjappe, vi får ta oss en dag/kveld når du er på plass på øya :)

      Slett