lørdag 28. april 2012

Lys med pinner!

Det er like moro hver gang. Noen spør: Er det du som bor i det huset der? ..og ja, det er jo det.  Og da må de fortelle at det er alltid så koselig å gå forbi.
 Og det varmer! Kjempe stas egentlig.

Det er spesielt en ting jeg ser turgående damer i kveldsmørket legger merke til. Og det er "lysekrona". Sjøllagd og perfekt. Syns e iallefall.  Jeg ser de står utenfor og peker og pater, nikker og smiler. ( Nå er det jo ikke sikkert at alle synes det er like stilig, men jeg velger og tro det. hehe) 

Men...
Etter en tur i høst, før den første snøen la seg, fylte jeg bilen med pinner og kvister. ( jeg er jo pinnegal. )
Uten helt å vite hva jeg skulle bruke de til - men de var jo så fine!


Over det lånte spisebordet, i det lånte huset, var det forferdelig mørkt.  Og en kveld nærmest "poppa" ideen opp.  Selvfølgelig. At jeg ikke hadde tenkt på det før.

Så da var det bare å hente pinner utenfor, litt ståltråd og lys fra loftet.
Voila, ei lysekrone!

Jeg er strålende fornøyd og jeg har fått masse skryt.
Og så måtte jeg jo vise den fram før vi flytter fra Skipperhuset...plutselig!



Ønsker dere som kikker innom en fortsatt flott lørdagskveld!

4 kommentarer:

  1. Helt enig! Den er kjempe fin:-D

    SvarSlett
  2. Oæ - Dere måkke flytte.... !!
    Vil ha dere som nabo!
    Mi som gleder oss til å flytte hjem snart, og se litt mer til naboene.. hmm

    Koseli blogg du har altså, det skal du ha. :)
    Fine bilder og sabla koselige ting du deler.

    - Hilsen Mi i Nr7

    SvarSlett
  3. Så koselig at dere synes det!!!
    Idellt sett vil vi jo ikke flytte, men tror eieren er litt lysten på å få huset sitt igjen.

    Men mi kan jo ses sjøl om mi flytter.

    SvarSlett