mandag 17. februar 2014

Blir det ei nestegang?

Så har jeg altså montert min aller første genser. 


Den har ligget ferdig strikka i en pose lenge, de siste ukene har den hengt over en stol i stua som påminnelse << nå må du snart montere denne, ellers blir den for liten.....>>
...et skrekkens prosjekt.. nesten.


I helja fikk jeg endelig "fingeren" ut, og heiv meg uti. Dette skulle jeg bare få til. 
Og etter å ha lest oppskriften og fått forklaring fra mor var jeg altså klar for jobben. 
Tanken på å klippe i noe jeg har lagt ganske mange timer i, er jo litt skremmende. 


Jeg kom i mål, om enn litt haltende, med litt småfeil, med min aller første selvmonterte genser. 
Den er nok ikke perfekt, og jeg har lært mye til neste gang. 
Hvis det blir noen nestegang !?

Kanskje det bare blir strikka gensere med rundfelling heretter..
Men likevel, jeg må vel si meg fornøyd?



Tips og lure ideer til enklere montering mottas mer enn gjerne. 


*

Som dere ser av bildene er ikke trådene belagt, 
men den er nå trygt levert hos mor som tar seg av denne jobben. 
Heldige meg.






2 kommentarer:

  1. Så flott, du har all grunn til å være fornøyd! Du må bare strikke i vei!
    Lykke til videre!
    Klem fra Signe.

    SvarSlett