mandag 14. mai 2012

Sol og søtt



Vi har feira bursdag i helja, med strålende solskinn og varme og da trengte vi jo litt søtt.

Kake!
Rennende ostekake, rettere sagt.
Eller safarikake om du vil. 
Fantastisk.
Oppskriften har jeg fått av mamma, som har fått den av ei venninne.




Du trenger

1 pk Safari kjeks
(Jeg liker mye kjeks og bruker helst 2 pakker)
1 pk Philadelphia ost
1 kopp Melis
1 Fløte
2 ts Vaniljesukker
Frukt eller bær

Knus kjeksen og ha den i en serveringbolle.
Bland Ost, Fløte, Vaniljesukker og Melis. (Piskes)
Ha oppå kjeksen. 

Pynt med det du ønsker av frukt eller bær. Jeg brukte jordbær, blåbær, bringebær, og herlige bjørnebær. (Jeg hadde noen gjemt i frysen fra ifjor.)


Denne kaka er den perfekte å lage på hytta, eller til og med i båten.
Den er kjapp å lage og du trenger ikke annet enn en visp.
Og jeg kan love at det ikke blir noen rester.

Enjoy!
Kanskje du prøver den til 17 mai? 


 Ha en flott dag videre.
Koselig at du kikka innom.
Så gøy at oppskiften er populær :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar