søndag 1. juli 2012

Snøbarnet

av Eowyn Ivey


Da siste side var lest ut og jeg hadde lagt boka fra meg på bordet, slo tanken meg.  Hvordan skulle jeg kunne begynne å lese ei ny bok, en ny historie etter denne?
For historien om "Snøbarnet" er en av de mest oppslukende fortellingene jeg har lest. Når jeg ikke satt med nesa i boka, fortsatte " filmen" å spille videre i topplokket. Jeg kunne ikke vente til jeg igjen kunne bla i sidene og fortsette turen. Forsvinne i Alaskas uregjerlige villmark, sammen med snøpiken.

Ei fantastisk og fengslende fortelling!

Den bør absolutt leses og nytes.
Og "Snøbarnet" har faktisk satt Alaska, U.S, på mitt kart over ønskede reisemål.
Jeg krysser også fingrene for at Eowyn Ivey snart gir ut ei ny bok.


*

Dette er jo bare ei av de bøkene jeg har lest hittil iår.
Og lesing blir det nok av tid til nå, så åpen som himmelen har vært i det siste over Sørlandet.
Nå vil vi ha sol.
 
 
Som alle andre leser jeg ekstra mye om sommeren. Det er vel noe med det å ha fri og ferie. Det å sitte på hytta, på brygga eller i båten, og kose seg med ei bok. La fantasien lage sine egne bilder - sin egen film.
Sånn fungerer det iallefall i mitt hode og fantasien løper fritt.

Etterhvert som jeg leser ei bok, legger jeg ut tittel og forfatter i lista til høyre her på bloggen.
Og er boka spesielt bra, ja, da deler jeg med dere sånn som her.

Nyd sommeren!
Nyd da'ene!
Nyd ei god bok!

Kos dere, alle dere som er innom og kikker.
Blir veldig gla for en liten kommentar :)
*

1 kommentar:

  1. Nå fikk jeg lyst til å lese bok:-) Her er det bare strikking for tiden:-) Håper du har det fint:-D

    SvarSlett